Roligt, tråkigt

Klockan är nära midnatt och jag har just landat i mitt eget hem. Brevlådan och tidningslådan var knökfull och då har jag ändå bara kvar prenumeration på DN helger.

 

I brevskörden fanns både glädjeämnen och tråkigheter. Det har sina sidor att vara borta i två veckor.

 

Till tråkigheterna hörde ett brev från Kronofogden. Jag har missat en inbetalning av skatt nu under sommaren då jag också var mest bara borta och det var i övergången mellan enskild firma och AB och jag var spänd och förvirrad över de nya rutinerna med banken och med... ja med hur jag nu skall göra för att det ska bli rätt. Och då blev det alltså fel. Nånstans. Nåväl. Nu kan jag göra nåt åt saken. Det är då inte fel på betalningsförmågan.

 

Till glädjeämnena hörde ett brev från Arlanda nånting. Nån sorts hittegodsorganisation, som jag i skrivande stund glömt namnet på. De har en upphittad väska där och jag bara utgår från att det är min stulna väska. Jippi. Den innehöll bara värdelösheter för andra men ytterst värdefulla anteckningar för mig. Hurra hurra. Nu ska jag bara se till att kunna hämta väskan. Det är inte precis dagligen jag är på Arlanda. Men jag ska nog kunna fixa mig ett ärende dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0