Kompassen lugnar ner sig

Idag tog jag mig en sväng i Nordstan och uträttade diverse ärenden i många affärer. Jag noterade förnöjt att hur jag än går in i Nordstan så hittar jag till Clas Ohlson.

 

Så var det inte för en tid sedan. Då kändes min inre kompassnål alldeles lös och den svängde 360-grader utan att liksom få något fäste. Den flackade och irrade nervöst hit och dit. Nu har den lugnat ner sig. Jag är väl inte säker på norr och söder än, men jag har mina landmärken som jag orienterar efter, och jag tar mig till diverse viktiga affärer utan att fråga, och det är himla skönt.

 

Nu har jag blivit med en textil skohängare att ha i garderoben, plastpärmar, vattenkokare, brandvarnare, läppstift och så vet jag var jag ska hitta den där skruven som lossnat från skrindan, om jag inte har någon hemma. Däremot hittade jag inte hårt kopiepapper för egenhändigt gjorda visitkort. Med det får jag vara nöjd. Särskilt som kompassnålen lugnat ner sig lite.

 

Vidare har jag utsett min cykelreparatör. Han vet inte om det än, men snart kommer han att vara varse. För här blir bara mer och mer vår och här ska cyklas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0