Fått besked

I all korthet.

 

Jag har fått veta resultatet av provet som togs häromsistens.

Inga cellförändringar. Ingen cancer. Härnäst händer ingenting. Jag är färdigbehandlad och färdigkollad. Om jag har fortsatta problem får jag höra av mig.

 

Nu ska jag väl kunna sova lite lugnare på natten?

 

Att vara i cancerutredning innebär att slungas så här mellan reellt cancerhot och normalitet. Ska fan hänga med i svängarna. Det är som om huvudet fattat galoppen men känslorna sitter kvar i startblocken. Just nu känner jag mig mest bara ledsen och trött. Glädjen får komma när den behagar. Eller - ledsenheten är väl en sorts rörd tacksamhet, förklädd till vemodiga tårar.


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag blir jätteglad att du fått det beskedet samtidigt förstår jag att det blir lite svårt att sortera i känslobiblioteket såna här gånger. Kramar om.

2012-02-29 @ 12:15:40
Postat av: vännen i v-ås

Vad skönt at det inte var något men jag förstår din ledsenhet. Det är svårt att hänga med i stormarna. Kram

2012-02-29 @ 16:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0