Bilens hälsa eller ohälsa

Mina bekymmer för tekniska ting verkar inte ha nåt slut. Nu har jag bil-bekymmer. Och de har inte alls samma uppstressande inverkan på mig som icke-fungerande datorer, TV-apparater och slikt.

 

Nu grunnar jag helt enkelt på hur jag ska lösa situationen med min bil. Den är ställd utomhus vid en kompis sommarstuga. Vid senaste bilbesiktningen 19 januari fick jag anmärkning på en kärvande broms bak. Förmodligen relaterat till att den stått stilla länge. Den ska ombesiktigas inom en månad.

 

Nu kommer bilen att stå stilla länge och dessutom är den utsatt för väder och vind runt noll grader. Sämsta tänkbara miljö för en bil. Risken är att den bäckar ihop bara än mer.

 

Har sett ut en verkstad nära mitt hem och fick den här situationen påpekad för mig. Nu utreder jag alternativ. Kanske kallgarage i närheten så jag kan motionera bilen emellanåt så den inte bäckar igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0