BUC-igt

Mina goda vänner från senaste studietiden, BUCarna, var hos mig i helgen. Om det kan jag säga att det var gott, helande och härligt på de flesta tänkbara sätt. U och C sov i den ena övernattnignslägenheten. I övrigt umgicks vi på vårt invant intensiva sätt och som bygger på de behov vi har för stunden.

 

(B)UCar i Palmhus.

 

Vi tog en stadspromenad och hamnade på Palmhusets orkidéutställning i Trädgårdsföreningen. Den lilla parken är som ett yttre vardagsrum för mig, så nära bor jag.

 

Jag kan lasta min skrinda med barnbarn och gå till Trädgårdsföreningen och filosofera och leka och upptäcka. Den tanken piggar upp. Särskilt som alla komponenterna verkar falla på plats - flera barnbarn, en skrinda och en park nära min bostad. Ytterligare några orkidéer får illustrera denna förträffliga tanke.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0