Lysande tider!

Jag är kommen hem till Drottningstaden och har direkt dykt in i upptagenhet.

 

Jag fullbordade min vistelse norröver med en stunds prat med min revisor och en stunds chefshandledning.

 

Revisorspratet kan jag återge. Men absolut inte handledningspratet. Det vore oetiskt.

 

Tongångarna hos revisorn hade kvalitéer som jag då aldrig varit med om förr. Vi samtalde om mina båda företag, den enskilda firman som jag håller på att avveckla och aktiebolaget som jag vecklar på. Man kan säga att jag bedrivit fjolårets verksamhet i enskilda firman under våren och i aktiebolaget under hösten. Båda företagens resultat låg i nivå med vad jag normalt brukar omsätta under ett år i ett företag. Resultatet var alltså, med mina mått mätt, lysande. Väldigt trevligt. Dessutom har jag betalat in för mycket skatt så jag anmodades be om tidig återbetalning. Och vad ville jag göra med vinsresultatet i aktiebolaget?

 

Jag lät det bara stå kvar. För jag kan inte riktigt tro att det här är på riktigt. Jag är fylld av tvivel och mullrande tankar om att det nog kan gå åt helvete fortare än kvickt. Jag har varit med så länge, så jag har erfarenheter att vila på. Framgång kan snabbt byta ansikte.

 

Men just nu är det faktiskt lysande tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0