Ny fluga - rena giftet

Häromdan blev jag av tvillingpappan/nästan-svärsonen tipsad  om ett nytt spel (app till mobilen) som jag skulle gilla.


- Fan ta dig LG. Det är ju värsta beroendegiftet för sån som mig som gillar att hålla i en penna och illustrera saker och ting. Hur kul som helst.

 

Vad det heter?

- Draw Something.

 

Man får tre ord att välja på och ett av dem ska illustreras. De representerar tre svårighetsgrader och du får fler poäng ju svårare ord du väljer. Sen ritar du efter bästa förmåga och har några färger och några spetstjocklekar till ditt förfogande. Klick, iväg. Mottagaren ser bilden växa fram, ser hur många bokstäver ordet har och har en hög med bokstäver att välja på (några fler än ordet i fråga). Han/hon gissar och gissar och får veta om det är fle eller rätt. Man kan gissa under pågående teckning eller efter att teckningen är klar.

T ex. Tvillingpappan ritade ett blått fält med vågor överst. Jag gissade på ordet fish innan han ens börjat rita fiskar.

 

Jag vet ännu inte riktigt vad det går ut på. Ska jag rita fort eller fint? Ska jag rita så att mottagaren verkligen kan gissa snabbt? Hur många omgångar har jag till mitt förfogande? Är det bara engelska ord vi använder? Spelar jag med folk över hela jordklotet? Ja, såna frågor har jag. Men skit samma. Det är himla kul redan utan att ha svar på dessa frågor.

 

WordFeud har fått en konkurrent, helt klart. Och jag sitter med funderingar om hur man skulle kunna utveckla spelet. Ska jag göra en egen app? Och hur gör man appar? Något att lära när pensionstillvaron närmar sig. Inte nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0