Stormrik

Igår hängde jag på ett initiativ på FB, som jag inte känner bakgrunden till. Lite slarvigt läste jag om internationella dotterveckan, som vid närmare betraktande var nationella dotterveckan, och man skulle ha copy-pastat nåt om vackra döttrar, som jag sket i.

Det som roade mig var att skriva följande, här dock avpersonifierat.

 

Kontext
för 10 timmar sedanGöteborg, Västra Götaland-området

Det pratas om internationella dotterveckan.
Jag har en, hon är världsbäst i hela mitt universum. Älskade TL!!!!
Jag har en svärdotter också, så rik är jag. Hon tillhör också världsbästa klassen i mitt universum. Älskade CLH!!!
Sen har jag nyligen begåvats med två dotterdöttrar och en sondotter. De är underverk på ett multipelt vis i fler universa än mitt eget. Älskade Signe, Hedda och Tyra!!!
Överväldigande, när man tänker på det här viset.

Jag fick många kommentarer och gilla-markeringar, bl a om hur rik jag är. Ja, det är jag verkligen. Stormrik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0